Dei interne bremsene for valdseskalering: Når ekstremistar vel å ikkje bruke vald
Trass i auka forsking på valdseskalering i ekstreme grupper, finst det framleis ingen gode svar på kvifor desse gruppene nokre gonger vel å ikkje bruke vald sjølv om dei har høve til det.
Tre trender som utfordrer norsk utenrikspolitikk
Hvilke megatrender må nordmenn se opp for i årene som kommer? Det har gjesteforsker Bård Ludvig Thorheim sett nærmere på.
Effekten av militærmakt i krigen mot terror – fra vondt til verre?
Ole Martin Stormoen skriver om bruken og effekten av militærmakt i krigen mot terror i denne analysen, skrevet for DNAK's Ukens analyse.
Frukostseminar: Angrepet på den frie pressa – og kvifor vi må slå tilbake
Journalisten Peter Greste blei i 2014 arrestert i Egypt og skulda for terrorisme. Det heile enda med 400 dagar i fengsel. Greste meiner dette er eit ekstremt døme på at pressefridommen er under eit større globalt angrep, og kjem til NUPI for å snakke om kvifor det er viktig at ein kjempar tilbake mot dette angrepet.
Mind the Gap: National Views of the Free and Open Indo-Pacific
Japan has played an intrinsic role in formulating and promoting the concept of a “Free and Open Indo-Pacific” (FOIP) by making its version a core element of its foreign policy repertoire as it continues to strengthen and expand its presence beyond its immediate neighborhood. This chapter discusses the diplomatic, political, economic and security dimensions of Japan’s FOIP, expanding on both the strengths and challenges of the concept and its implementation.
Nordisk samarbeid – hva er status og hvor går veien videre?
For ti år siden skisserte Thorvald Stoltenberg 13 tiltak for å forbedre nordisk samarbeid om utenriks- og sikkerhetspolitikk. Hvordan har det gått med dem?
Norms and Practices in UN Peacekeeping: Evolution and Contestation
The four articles in this special section focus on norms in UN peacekeeping (gender, impartiality, human rights, and environmentalism) and how they are implemented in practice. They look at the evolution of these norms over time; take an explicit theoretical perspective (feminist institutionalism, norm contestation, and securitization); and report the results of original field research in Rwanda, South Sudan, and New York UN headquarters. The articles present a coherent narrative because they all look at practices either explicitly or implicitly, often at the mundane everyday level among troops or UN staff. But the focus on everyday experiences should not betray their theoretical importance: each of the articles uses this empirical material to better understand and theorize international relations. Georgina Holmes provides us with micro-study of norm implementation on the individual level with her bottom-up study of training of female military peacekeepers. Marion Laurence reveals how legitimating practices are changing in tandem with the changing understanding of the impartiality norm. Emily Paddon Rhoads analyzes impartiality as a composite norm and unpacks its procedural and substantive dimensions to reveal how human rights and protection are being privileged to the detriment of a more political understanding of impartiality. Lucile Maertens is forcing us to examine the causal chain of securitization theory by showing how security is shaped by environmentalization.
Frukostseminar: Frå Nord-Korea til Balkan og Irak – Korleis forhandle når tilliten er låg?
Christopher R. Hill var sjefsforhandlaren til amerikanarane då USA forhandla med Nord-Korea i 2005. Han er ein av USAs mest framståande ambassadørar, og blant anna til Irak, og forhandla i nokre av vår tids mest anstrengde konfliktar. Korleis forhandle mellom statar når tilliten er låg, og både innsatsen og spenninga høg? Det skal Hill snakke om når han gjestar NUPI.
Kva no, Ukraina?
Ukraina har valt skodespelaren Volodymyr Zelenskij til ny president. Kva inneber maktskiftet i Kyjiv for Ukrainas vidare politiske kurs?
Tre trender som utfordrer norsk utenrikspolitikk
Denne policy briefen tar utgangspunkt i tre globale trender, og gir en analyse og vurderinger av hva trendene innebærer av utfordringer og muligheter for norsk utenrikspolitikk i tiden fremover: 1. Nye stormakter vokser frem. 2. Migrasjon brer om seg. 3. Utenrikspolitikk blir innenrikspolitikk.