Towards Multi-level Security Community Building: The EU’s and Norway’s External Governance in Ukraine
initial objective of the European Neighbourhood Policy (ENP) was to expand the European zone of peace beyond the EU’s borders through processes of external governance. It was seen as an instrument for promoting security in the region through processes of integration and association. Although initially developed as a rather coherent policy, it has over the years become something very different. In this paper, we examine what these changes have actually entailed. Our main argument is that the framework of the European Neighbourhood Policy –the lead framework of the EU’s external governance has been developing from the original concept of a set of rationally planned processes coherent across countries of this Neighbourhood, towards a complex and ambiguous set of ‘garbage can’ type of processes in individual countries. We focus on the latter dimension, specifically analysing the nature of coordination of reform processes in Ukraine. Here, the original model of a rational process, with detailed action plans, monitoring, reporting and progress assessment of reforms, has given way to a set of loosely coupled processes involving various interests, problems, solutions and decision-making situations–what Cohen, March and Olsen (1972) termed the garbage can model of change. EU institutions and EU member states are involved in various forms of engagement with Ukraine, resulting in complex and often loosely coupled forms of adaptation. Nevertheless, Ukraine is experiencing unprecedented levels of extensive transformation processes connecting its various societal segments with the EU.
Frihandelsavtalen mellom EU og Canada : Virkninger for Norge og norsk eksport av fisk
I 2016 er det ventet at ferdigforhandlet frihandelsavtale mellom EU og Canada vil tre i kraft. Avtalen innebærer at de fleste tollsatser mellom EU og Canada fjernes. Det tas også sikte på å redusere andre handelshindre. Den samlede utenrikshandelen til EU og Canada representerer om lag 34 prosent av den totale verdenshandelen. Handelen mellom EU og Canada er mindre og representerer 0.25 prosent av verdens totale handel. Avtalen er likevel viktig og den er ventet å øke handelen mellom EU og Canada. Avtalen får også virkninger for andre land. En virkning av frihandelsavtaler er handelsvridning. Import fra tredjeland erstattes av import fra avtalepartnerne. For Norge kan dette være av betydning siden Norge i utgangspunktet har frihandelsavtaler både med EU og Canada. Norges handelspreferanser i EU og Canada blir mindre med frihandelsavtale mellom EU og Canada.I notatet beregnes slike virkninger for Norges eksport til EU og til Canada. Virkningene på norsk eksport avhenger av handelshindrene iutgangspunktet og av markedsandelen til henholdsvis EU i canadiske markeder og Canada i europeiske markeder. De samlede virkningene av frihandelsavtalen mellom EU og Canada beregnes å være små. Men for enkelte varer og varetyper kan virkningene være betydelige.
Towards Multi-level Security Community Building: The EU's External Governance in Ukraine
Negotiating and Adapting Optimal Integration. Transnational Economic Integration and The Public Management Challenge
view not found
view not found
view not found
view not found