Improving livelihoods through conservation and education: A case study of the Swastha butterfly garden
In many parts of the developing world, those with physical or mental handicaps are often considered to be a burden on society, with limited to no remunerative activities available in the workforce. Activities such as butterfly farming, which require precision and attention to detail, are potentially relevant for disadvantaged groups as a source of livelihoods. At the same time, such activities can be integrated with community-led conservation efforts as well. We provide a case study of the development of a butterfly garden at the Swastha Centre for Special Education and Rehabilitation in the Kodagu area of Coorg, a region in the state of Karnataka in India through which conservation-based activities are integrated with special education in a manner than builds skills, improves livelihoods, and serves as an important resource for environmental education. Our case demonstrates a scalable means by which butterflies can be used to educate, improve the environment, and offer livelihoods to the disadvantaged in a country where such opportunities are greatly needed.
International Relations Pluralism and History—Embracing Amateurism to Strengthen the Profession
This article approaches the possibility of achieving pluralist International Relations research through engagements with history/History. There are serious sociological and disciplinary challenges to achieving pluralism, most importantly related to the need to make a mark and a career in one specific discipline and the constant diversification of disciplines. Even so, drawing on the literature of amateurism, understood as engaging in an activity for the love of it, it is argued here that a spirit of engaged amateurism in dealing with history offers an important opportunity for exploring commonalities and fostering pluralism both within the discipline and across disciplinary boundaries.
Role of South-South Cooperation and Emerging Powers in Peacemaking and Peacebuilding
Hva var Norge i det danske imperiet? Skottland og Norge som semi-sentra
Denne artikkelen handler om Skottlands og Norges roller som politiske enheter i henholdsvis det britiske og danske imperiet. I artikkelens første del er argumentet at «semi-sentrum» er en nyttig ny analysekategori for å forstå de strukturelle posisjonene en politisk enhet kan inneha i et imperialt system. Eksisterende strukturelle imperiemodeller fokuserer på relasjoner mellom et imperiesentrum og periferier. Disse modellene har problemer med å forklare politiske enheter som innehar kjennetegn ved begge – både sentrum og periferi. Det nye begrepet semi-sentrum kan forklare imperiedynamikker på en bedre måte, empirisk illustrert i artikkelens andre del som undersøker Skottlands og Norges roller innen sine respektive imperier. Spesielt relevant for dette spesialnummeret er hvordan man ved å se Norges rolle som semi-sentrum kan kaste nytt lys på embedsmennenes sentrale rolle i det nye Norge etter 1814, samt hvordan sammenligningen med Skottland utvider det komparative universet for den nye norske statsdannelsen i etterkant av en imperieoppløsning.
Om NUPI
Informasjonsbrosjyre om NUPIs virksomhet og forskningsområder. Forskningsområdene dekker hovedområdene Konflikt, sikkerhet og risiko, økonomi, vekst og utvikling, og diplomati og global styring.Nøkkeltall basert på årsmelding 2013.
nupi.no
Nytt nupi.no har blitt utviklet i 2014. Websidene inneholder informasjon om NUPIs forskningstemaer, publikasjoner, forskere, prosjekter, arrangementer, mm.